Stefan Spjut-Stallo


Autor:Stefan Spjut
Názov knihy:Stallo
Séria:Stallo
Počet strán:538
Vydateľstvo:Host 

Anotácia:
Rok 1977, Národní park Sarek v Laponsku. Fotograf, který se specializuje na focení krajiny, udělá ze svého malého letadla zvláštní snímek. Vyfotí medvěda, jak uhání přes močály. Na zádech mu sedí podivné stvoření. Je podobné malému dítěti, ale je chlupaté a má dlouhý ocas. Vypadá jako malá opička, ale samozřejmě to žádná opice není. Není to člověk, ale není to ani zvíře. Fotograf tvrdí, že vyfotil trolla.
Léto roku 1978. Z chatky v lesích na severu Švédska zmizí beze stopy malý chlapec. Jeho matka tvrdí, že ho unesl obr. Chlapec není nikdy nalezen.
Rok 2004. Susso vede webovou stránku věnovanou kryptozoologii. Angažuje se v hledání bytostí, jejichž existence dosud nebyla prokázána, jako jsou yetti či lochneska. Susso má však ještě jednu zálibu a tou jsou trollové. Tuto posedlost zdědila po svém dědovi, známém fotografovi divoké přírody. Když jedna stará žena oznámí, že před jejím domem stojí malé chlupaté stvoření a už hodiny sleduje ji i jejího čtyřletého vnuka, Susso popadne fotopast a okamžitě se tam rozjede. A tak začíná děsivá výprava do neznáma. Neboť tam venku jsou opravdu trollové. A kradou naše děti.

Moje dojmy:
V roku 2013 vydalo české vydavateľstvo Host knihu Stallo a som úprimne tomu rada že knihu som objavila až teraz pretože ak by som mala čakať toľké roky na vydanie druhej časti ktorá by v češtine mala vyjsť o 3 dni tak by ma asi porazilo od toľkého čakania.Stallo by som opísala ako zvláštnu knihu ktorá ma v sebe neobyčajný príbeh a pokiaľ ste milovník severskej literatúry a mate radi severské podivno tato kniha by vás mohla baviť.

Susso Myrénová je vnučkou slávného Gunnara Mýrena ktorý v roku 1987 vyfotil narodnom parku medveďa ktorý mal na chrbte zvláštne stvorenie podobné dieťaťu,lenže dieťa nie je chlpaté a nemá dlhý chvost.Susso vedie v súčastnosti web o troloch a škriatkoch a snaží sa potvrdiť existenciu spomínaných tvorov.V jeden deň jej zatelefonuje jedna žena a už nikdy nebude nič take ako bolo.Postáv v príbehu je niekoľko a každá zaujímavá. Do príbehu postupne vstupujú nové a nové postavy ale nebojte sa nestratíte sa v nich.Príbeh je vďaka tomu zaujímavý a napínavý a hlavne nepredvídateľný. Autor opísal ich charaktery realisticky.
Stallo je kniha kde je niekoľko žánrov a všetko je to veľmi dobre vyvážene.V knihe nájdete krimi linku i fantasy prvky.Autor Stefan Spjut píše zaujímavo a atmosfera v knihe je miestami trochu strašidelna..Keď som čítala mala som vďaka jeho opisom pred očami krásnu no trochu divokú severskú prírodu pokrytú snehom kde pobehovali líšky a zajace.Miestami mi to trochu pripomenulo (neviem prečo) knihu TO.Stallo ma príjemne prekvapilo a rozhodne vám knihu odporúčam.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Letne tipy 2

Peter Kalva-Dedičstvo

Diana Gabaldon-Mořeplavec