Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

 Autor:Patrícia Brestovanská

Názov knihy:Zotročení vášňou 

Vydavateľstvo:Enribook

Počet strán:358

Anotácia:

 Brynhild Hendriksenová sa na kráľovu žiadosť musí vydať za nemilovaného muža. Dohodnutou svadbou sa má uzavrieť mier medzi dánskym a nórskym územím, ktorý visí na vlásku, odkedy Harald I. Modrozubý prijal kresťanstvo a núti svojho škandinávskeho spojenca, aby sa vzdal severských bohov. Brynhild je ochotná vyhovieť kráľovmu želaniu, hoci sa jej srdca zmocnil škótsky prišelec, ktorý patrí k jej odvekým nepriateľom. Evander Brodie zo Sumburghu netuší o urodzenom pôvode červenovlasej ostrovanky, na ktorú znenazdajky narazí, a poháňa ho len vidina pomstiť smrť milovanej ženy. Ich osudy sa nečakane zmenia, keď Solveig, mladšia dcéra dánskeho náčelníka, utečie z hradu a obe sestry padnú do zajatia... 

Moje dojmy:

Na túto knihu som sa veľmi tešila odvtedy ako som si prečítala anotáciu.Historická romantika je pre mňa osobne žáner rozprávkový.Takže keď mám už dosť krimi príbehov alebo chcem jednoducho len vypnúť tak siaham po takýchto knihách. Zotročení vášňou je príbeh o mladej Bryn ktorá sa má na kráľovu žiadosť vydať za muža ktorého nemiluje.Dôvod je čisto politicky. Srdce Bryn však patrí inému mužovi ktorému však prúdi v žilách krv Vikingov a je neprijateľné aby boli spolu. Ako to všetko skončí?

Ako som spomínala predtým hlavnou postavou príbehu je Brynhild Hendriksenová a Evander Brodie.Po veľmi dlhom čase ma viac zaujali vedľajšie postavy ako tie hlavne a to sestra Bryn Solveig a Steinar. Evander si vo svojom živote prežil veľa bolesti a pri živote ho drží pomsta. Všetko však zmení stretnutie z Bryn.Kedy sa zamilovali do seba netuším pretože mne osobne to ich zalaskovanie prišlo veľmi rýchle.Postáv je v príbehu veľa.Dokonca až toľko že zo začiatku som sa nevedela orientovať kto je kto.Bryn ani Evander to nebudú mať ľahké. Aj kvôli tomu akú má povahu Evander.Nechcem písať spoiler ale ku koncu som bola už aj ja s neho zúfala nielen Bryn :D 

 
Príbehy ktoré majú väčšinou 300-350 strán sú dobre zvlášť to platí u romantiky. Bohužiaľ toto nie je prípad tejto knihy. Autorka primiešala do príbehu rôzne historické zaujímavosti ktorých mohlo byť menej pretože postupne som sa začala trochu nudiť a príbeh stratil na zaujímavosti.Dovolím si tvrdiť že mi rukou prešlo už mnoho kníh ktoré boli historické a boli okorenené romantikou a ak ste už čo-to prečítali viete že v týchto knihách si musia hlavní hrdinovia prejsť dlhou cestou aby boli šťastný a tu to bolo tak isto ale!! tu mi ta zloba,intrigy nejako prekážali. Bolo tu toho dosť až som mala niekdy pocit že autorka už nevie ako natiahnuť príbeh tak sa tam znova bojovalo a intrigovalo.Počas čítania boli časti ktoré už aj na mňa boli lepkavé a mala som pocit že čítam knižnú telenovelu.

Autorka Patrícia Brestovanská píše štýlom ktorý mne osobne sadol a ak by autorka v budúcnosti napísala ďalšiu knihu rada si ju prečítam. Úplne ideálne by bolo keby je to príbeh o Solveig a Steinarovi pretože oni mali neskutočnú chémiu medzi sebou aj keď Steinar sa tiež niekedy správal ako korunovaný bulo.

Ďakujem vydavateľstvu Enribook za zaslanie knihy veľmi si to vážim a vy milí čitatelia skúste možno si vás tento príbeh získa.






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo