Diana Gabaldon-Cizinka

Autor: Diana Gabaldon
Názov knihy: Cizinka
Séria: Cizinka
Počet strán: 707
Vydavateľstvo: Omega

Anotácia:
Píše se rok 1945 a Claire Randallová, bývalá armádní zdravotní sestra, se právě vrátila z války, aby se znovu setkala se svým manželem a vydala se na druhé líbánky. Při prohlídce jedné ze starověkých kamenných ruin, které jsou rozesety po celých britských ostrovech, se všakdotkne jednoho z menhirů. Náhle je z ní Sassenach - cizinka - ve Skotsku zmítaném válkou a nájezdy klanů v pohraničí, to vše léta Páně… 1743.
Claire je katapultována zpět v čase silami, kterým nerozumí. Ocitá se uprostřed intrik zemanů a špehů. Někteří z nich možná usilují o její život a jiní o její srdce. Právě zde se totiž setká s Jamesem Fraserem, galantním skotským bojovníkem, který ji zahrne láskou tak bezbřehou, že se Claire bude muset rozhodnout mezi věrností a touhou; mezi dvěma naprosto odlišnými muži; mezi dvěma životy, které nelze vzájemně skloubit.

Moje dojmy:
Už neuveriteľných 25 rokov je Cizinka s pera Diani Gabaldon na svete a každým dňom si tato autorka ziskava viac a viac čitateľov. Ako kniha tak i seriál je veľmi uspešný. Ja osobne si ho plánujem pozrieť najbližšie dni a som zvedavá a teším sa naň. Cizinka bola veľmi zaujímave kniha,išla som do tejto knihy s miernymi obavami. Knihu som nakoniec preluskala za dva týždne a nebola to strata času aj keď v knihe bolo par miest ktoré ma bavili menej,príbeh bol i napriek tomu zaujímavý a autorka ma skvelý štyl pisania. Diana Gabaldon ma talent na písanie a od prvej strany vás vťahuje do zaujímavého a nevšedného príbehu sestričky Claire.

Postáv v tejto knih je neúrekom. Claire bola fajn ale nijako extra som si ju bohužiaľ neobľúbila,možno sa to zmení po prečítaní druhej časti alebo po zhliadnutí seriálu. Mala som pocit že si veľmi rýchlo zvykla na iný život. Claire bola veľmi odvážna žena. Nebála sa ale vedela aj kedy je lepšie byť ticho. Jej manžela Franka nebudeme moc až tak veľmi spoznať ale bol mi celkom sympaticky. Jamie bol odvážny,vašnivy a celkom sympaticky ale niekdy mi prišiel ako nevybureny pubertiak. Z toho množstva postav som si obľúbila Jamieho sestru Jenny.
Cizinika je do posledných detailov prepracovaný príbeh. Diana Gabaldon neopisuje prostredie v ktorom sa nachádzajúcu hlavni hrdinovi,neopisuje pocity hlavných hrdinov a myšlienkove pochody len na par riadkov takže ty ktorý nemajú riadi opisy všetkého možného Cizinke by sa radšej mal vyhnúť. Autorka krásne opísala Škotsko. Po cely čas mate pocit že sa nachádzate samotnom príbehu a s hlavnými hrdinami prežívate všetky starosti i radosti. Akcia sa mieša s romantikou a všetko je to skvele vyvážene.

Cizinka je dobrodružný príbeh o láske ktorá musí prekonať toho veľmi veľa. Osud Jamieho a Claire nebude rozhodne šetriť. Tajomno ktoré vás bude sprevádzať po cely čas vás bude nútiť prevracať stránky a i napriek tomu ako som spomínala predtým bolo par miest ktoré ma bavili menej som si čítanie užívala a teším sa na druhy diel. Diana Gabaldon píše skvelo a jej štyl písania mi sadol. Ty ktorý nesiahli po Cizinke a máju radi dobrodružne knihy správne vyvážene s romantikou by po tejto knihe rozhodne mali siahnuť a odporučím knihu i ostatným čitateľom.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Kalva-Dedičstvo