Diana Gabaldon-Vážka v jantaru

Autor:Diana Gabaldon
Názov knihy:Vážka v jantaru
Séria:Cizinka
Počet strán:952
Vydavateľstvo:Omega

Anotácia:
Strhující příběh pokračuje přes pletichami prolezlý francouzský soud na skotskou vysočinu, a to prostřednictvím války a smrti v zoufalém boji za záchranu dítěte i muže, kterého miluje.

Bývalá zdravotní sestra a v současnosti úspěšná primářka Claire Randallová se s dospělou dcerou Briannou vrací do zamlžených kopců Skotské vysočiny. Vypráví jí neuvěřitelný příběh, v němž ožívá starodávná legenda druidů. Brianna se dozvídá o tajemném kruhu z kamenů, o lásce, jež překonává hranice času,i o Jamesi Fraserovi, bojovníkovi, jehož udatnost donutila mladou Angličanku vyměnit život v jistotě za vír nebezpečných nástrah. Její strhující dobrodružství pokračuje v 18. století ve Francii, kde se setkává s princem Karlem Eduardem Stuartem. Neuznaný následník trůnu se s pomocí skotských klanů pokouší ujmout svého dědictví. Claire se snaží povstání předem odsouzené k neúspěchu překazit a zoufale bojuje o záchranu svého dítěte i muže, jemuž věnovala srdce.

Moje dojmy:
Nedávno som prečítala už druhý diel série Cizinka ktorý nesie názov Vážka v jantaru.Diana Gabaldon píše pútavo a aj keď som našla v knihe pár negatív rozhodne čas ktorý som stravila pri knihe neľutujem.Vážka v jantaru je príbeh plný vašnivej lásky,intrig ,bojov,magie a tajomna.V tejto knihe sa ocitneme na Francuzkom dvore a ani tu naši hlavni hrdinovia nebudu mať pokoj.

V tomto diely pribudne mnoho postav.Francuzki dvor a jeho obyvatelia sa neštitia ničoho.Charaktery postáv opisala autorka realisticky.Claire mi bohužiaľ ani po tejto knihe neprirastla k srdcu.Je inteligentna no zaroveň je strašne tvrdohlava a keď nie po jej tak koniec.Jamie je inteligentny a spravodlivy a milujci manžel ktorý pre svoju ženu ale i rodinu a priateľov by urobil čokoľvek.


Aj keď to bol veľmi zaujímavý príbeh našla by som v knihe pár negatív.Miestami som mala pocit že dej sa zbytočne naťahuje a aj niektore miesta v knihe ma trošku nudli i napriek tomu sa mi príbeh pačil a pôvodne som si nechcela hneď kúpiť tretí diel ale záver vás donuti kúpiť si ho to mi verte.

Vážka v jantaru je ako bola prvá časť premyslený príbeh do posledných detailov.Po cely čas mate pocit že sa nachadzate v samotnom príbehu.Najskôr sa ocitnete v sučastnosti,potom sa prechadzate sa po fracuzkom dvore,neskôr po Škotsku.Tento príbeh je zaujímavy,láska a súboje sa premiešavaju .Na čitateľov čakajú prekvapenia,zvraty to všetko sa v tejto knihe premiešava a vznika zaujímavý príbeh ktorý určite odporúčám.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo