Paullina Simonsová-Medený jezdec

Autor:Paullina Simonsová
Názov knihy:Medený jezdec
Počet strán: 653

Anotácia:
Sedmnáctiletá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska. V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze.

Moje dojmy:
Tento ľúbostný príbeh ktorý si získal srdcia milióny ľudí som si chcela už veľmi dávno prečítať aj ja. Tak som si ju knižnici rezervovala a keď som ho mala konečne doma pustila som sa do čítania.Príbeh o komplikovanej,búrlivej,osudom ťažko skúšanej láske medzi Tatianou a Alexandrom ,vojakom červenej armády si získal aj moje srdce.

Tatiana Metanovova, naša hlavná hrdinka bola úžasná. Obetavá ,silná. Pre svoju rodinu bola ochotná spraviť čokoľvek. Zo začiatku som mala z Táni pocit že bude naivná, ufňukaná hrdinka a musím sa priznať že na začiatku som mala radšej Dášu než ju ale zmenilo sa to, veľmi rýchlo. Dáša bola totálna krava ,ako som spomenula zo začiatku som mala pocit že ona bude ta silná ,priebojná. Nie Dáša nebola ani silná a tobôž nie obetavá. Dáša bola ufňukaná hlupana ktorú neznášam a tohto pocitu sa asi nikdy nezbavím. S takouto vedľajšou postavou som s v knihe nikdy nestretla. Jej názory, všetko mi liezlo na nervy . Keby stoji pri mne tak jej asi strelím a nie len raz. Dašini a Tanini rodičia si tiež nezískali moje sympatie (boli strašní ,sebeckí a niekoľko krát som nad nimi krútila hlavou a v duchu som si hovorila :Ako toto môžu povedať).Alexander alebo Šura ako ho volala Tana mi začiatku prišiel taký nevýrazní ale ako sa pomaly otváral Tatiane tak som si ho postupne obľúbila ale niekedy bol agresívny ,výbušný a to sa mi nepáčilo.


Ostatným postavám ktoré sa v knihe vyskytli sa autorka venovala okrajovo čo vôbec neberte ako negatívum. Plusom tejto knihy bol samotný štýl písania autorky. Krásne opisovala Rusko a čitateľ ma po cely čas pocit že stoji vedľa Tatiany a prežíva s ňou všetky radosti(ktorých bolo menej) a všetky starosti. Paulllina Simonsova neopisovala len milostný príbeh Alexandra a Tatiany ale opisovala aj hrôzy vojny .Tatianin boj o jedlo, o drevo a iné veci. Medeného jazdca vám rozhodne odporúčam .Autorka píše skvelo a pútavo a pri tejto knihe vám určite nuda nehrozí.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou