Hanya Yanaghira-Malý život

Autor:Hanya Yanagihara
Názov knihy:Malý život
Počet strán:630
Vydavateľstvo:Odeon

Anotácia:
Když se čtyři spolužáci z vysoké školy v Massachusetts přestěhují do New Yorku, aby se pokusili prorazit, jsou bez peněz, ztracení a kupředu je pohání jen jejich přátelství a ctižádost. Je tu laskavý Willem, začínající herec; bystrý, občas krutý malíř DžejBí, který se chce prosadit ve světě umění; utrápený architekt Malcolm, nešťastný ve špičkové firmě; a rezervovaný, geniální, tajemný právník Jude, kolem něhož se jejich životy otáčejí… Malý život je příběh o sexuální orientaci, zneužívání a sebepoškozování, o lásce a obětavosti, krutosti a neschopnosti bojovat s osudem.

Moje dojmy:
Malý život spôsobila v knižnom svete obrovský rozruch.Nepamätam si žiadnu knihu v poslednom obdobii ktorá by bola doslova všade a každý ju čítal.Ja som si ju najprv nechcela prečítať lenže po jednom videu som zostala prekvapená a povedala som si že to znie fakt super a mohlo by ma to baviť.Malý život je úžasná kniha.Je to surove čítanie ktoré nie je pre každého.Autorka Hanya Yanagihara vás od prvej strany vtiahne do príbehu a na konci vás vypluje totalne emočne prazdných a nad knihou budete veľmi dlho premyšľať.

Príbeh je o štyroch priateľoch ktorý prídu do New Yorku začať nový život.Willem je začinajuci herec,Džejbi je maliar,Malcom je architekt a Jude je pravnik.Všetci maju rozdielne povahy a pohlady na život no priateľstvo ktore je medzi nimi je veľmi v dnešej dobe vzacne.Sú si jeden druheho oporou.Držia spolu aj keď zažívaju vesele momenty a aj keď sa rutia na same dno.Držia spolu dlhe roky a zažívaju spolu všetko a navzajom sa podporuju.Najvic som si obľubila prave tajomného Judea.Jude si vo svojom živote prešiel peklom.Zanechalo to na jeho citlivej povahe nezmazateľne stopy.Je tichy,pravy opak napr Džejbiho.Nerad prevuje emociie,nerád sa sťažuje druhým a už vôbec nedava najavo to či ho niečo bolí.Niekedy som sa stotožnila s Judeom a chapala som ho.Počas čítania som si veľa krát v mysli povedala:Toto poznám aj ja veľmi dobre.Jude bol veľmi silný,statočne bojoval s vnutornimi demonmii ktore mu robili spoločnosť každy deň.To čo si prežil bolo strašne a pripravte sa nato že počas toho ako budete čítať jeho príbeh tak knihu odložite na pár minut.Priznám sa že som mala momenty kedy som s Judeom nestotožnila a keby bol pri me asi by som s nim zatriasla.Willem bol takisto úžasny.Citlivý,trpezlivy a starostlivý.V knihe sa objavia aj iné postavy ale autorka sa sustredila skôr na hlavne postavy čo vôbec neberte ako negatívum.


Malý život sa čítalo veľmi pomaly.Autorka ma pútavý štýl písania ale ak nemate radi opisy tak neviem či vám tato kniha sadne.Hanya Yanagihara popisuje do detailov pocity všetkých ktore sa v knihe objavia.Na niekoľko strán vyrozprava životný príbeh postáv ktore sa objavia v tejto knihe takže aj vďaka tomuto je kniha veľmi rozsiahla ale je to potrebne aby ste pochopili čo si prežili jednotlive postavy,čo ich viedlo k tomu ako sa spravali alebo ako sa konečne rozhodli v určitých situaciach.

V knihe sa prelína minulosť a súčastnosť. S postavami prežíjeme niekoľko rokov..Malý život je kniha o láske,priateľstve,o sebapoškodzovani,o sexualnej orientacii,o boji s vnutornimi demonmii a boji s osudom.Autorka rieši v knihe niekoľko citlvých tém pred ktorými by sa nemali zatvarať oči.Malý život je kniha ktorá ma rozhodne dostala a ráz si ju znova prečítam.Verím v to že keď ju prečítam o pár rokov opäť mi dá iný pohľad na život,pochopím inak pár veci a znova sa mi dostane svojím surovým no realne napísaným príbehom pod kožu .Odporúčám.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Kalva-Dedičstvo