Hayley Barker-Poslední číslo



Autor:Hayley Barker
Názov knihy:Poslední číslo
Séria:Poslední číslo
Počet strán:419
Vydavateľstvo:Dobrovský v edicii King Cool

Anotácia:

Anglie, blízká budoucnost. Společnost je rozdělena na Čistou britskou rasu a Dreky, spodinu odsunutou do ghett, nucenou pracovat jen za nepoživatelnou stravu, a žijící v neustálém strachu, že jim ukradnou děti přímo z ulice a odvezou je do putovního cirkusu, aby tam vystupovaly v představeních, ve kterých jim noc co noc půjde o život. Hošiko je jedním z těch dětí, talentovaná dívenka, která se pohybuje po visutém laně jako kočka, jak se jí taky přezdívá. Ben se narodil na opačné straně, je Čistý a syn ambiciózní političky, zapřisáhlé nepřítelkyně Dreků. Jejich osudy se spojí v okamžiku, kdy Ben se svou rodinou navštíví cirkus a propadne kouzlu uhrančivé Kočky. Ani pro jednoho z nich už pak život nikdy nebude stejný, jako dřív.

Moje dojmy:
Knihy z prostredia cirkusov nečítam.Ak ste náhodou niekedy čítali nejakí článok na blogu Only in dreams viete môj názor na cirkusy.Preto som nikdy nečítala žiadnu knihu a z filmu Voda pre slony som videla len kúsok.Poslední číslo je Young Adult fantasy kniha z tohto prostredia a po dlhom rozmyšľaní som sa do knihy nakoniec pustila.Príbeh o mladej Hošiko vás dostane svojou surovosťou  a autorka Hayley Barker  sa ako hovorí z ničím nebabre a niektoré opisy sú trochu nechutne.Od prvej strany vás autorka vťahuje do života v cirkuse ktorý je ťažký a dá sa prirovnať k peklu.


Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti.Spoločnosť je rozdelená na čistú britskú rasu a drekov ktorý sú podľa čistých spodina a zlí ľudia.Hošiko je jedna z nich,talentovaná artistka ktorá vo svojom živote nepozná lásku a ani radosť.Celý život prežila v putovnom cirkuse a vďaka tomu pozná len bolesť a strach.Ben sa narodil ako čistý.Od mala mu vštepujú že Drekovia sú ti zlý,spodina ľudstva,priťaž.Všetko sa zmení keď uprosí matku a navštívia cirkus.Hošiko alebo ľudia ju poznajú aj pod prezývkou Kočka ho zaujme a vďaka nej zisťuje že nie všetko čo mu bolo od mala hovorené je pravda.V knihe sa striedajú kapitoly z pohľadu Hošiko a Bena.Vďaka tomu môžeme nazrieť do oboch svetov.Ben mi zo začiatku keď bol ešte pod vplyvom názorov svojej matky pripadal ako naivny chlapček bez svojho názoru.No postúpene ako sám prichádzal na to ako je to v skutočnosti sa menil na chlapca ktorý bol odvážny a múdrý.Hošiko nenavidi čistých a tak to bolo aj v prípade zoznámenia s Benom no postupne zisťuje že nie je takí ako ostatný.Hošiko bola nesmierne silná a odvažne mladé dievča.Celý život prežila v cirkuse kde nepoznala čo je radosť a ani láska.Autorka opísala charaktery postáv realisticky.

Dej je napínavý a nepredvídateľný .Niektoré miesta v knihe ma však bohužiaľ strašne nudili a možno keby bol príbeh skrátený o 20-30 strán nebolo by to na škodu.Pôvodne som si druhú časť nechcela ani prečítať no koniec vo mne vyvolal zvedavosť takže si dvojku prečítam a som zvedavá čo si pre nás autorka pripravila. Príbeh je skôr pre tinedžerov no môže zaujať aj dospelého čitateľa.Láska je trochu v uzadii ale to neberte ako negatívum.Nie je to žiadna fantasy presladená kniha čo ja osobne mám veľmi rada.Poslední číslo je zaujímavá kniha aj keď ja som z nej neni až tak vedľa má čo ponúknuť. Príbeh surový no pravdivý a možno aj skutočný pretože aj v dnešnej dobe ľudia porovnávajú podľa farby pleti,podľa peňazí a pri tom sme všetci rovnaký. Poslední číslo odporúčam.
                                                                            
                               Za recenzný výtlačok ďakujem ešte raz Knihy Dobrovský

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou