Miroslava Varáčková-Prežila som svet

Autor:Miroslava Varáčková
Názov knihy:Prežila som svet
Počet strán:239
Vydavateľstvo:Elist

Anotácia:
Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili. Prišla som o svoju rodinu, priateľov, susedov a vo svojich sedemnástich rokoch som ostala celkom sama. Kedysi som chodila do školy, so spolužiačkami do kina, či len tak sa flákať mestom. Dýchala som čistý vzduch a jedla čerstvé rožky. Teraz väčšinu času trávim v starej stuchnutej pivnici a deň, kedy mám plný žalúdok, môžem pokojne nazvať šťastným. Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili...

Napínavý príbeh zakázanej lásky, ktorá sa rodí v čase úpadku civilizácie. Svet je v ruinách, budúcnosť neistá, boj o život neúprosný. Podľahne Ela nádeji a túžbe milovať? Vráti jej ukrývaný vzťah do duše svetlo, alebo ju uvrhne do ešte väčšieho zúfalstva? A... prežije Ela vôbec najbližšie svitanie?

Moje dojmy:
Prvý krát vyšla kniha Prežila som svet vo vydavateľstve Motýľ v roku 2011 a ak ste mali v plane si túto knihu prečítať tak vyšla nedávno vo vydavateľstve Elist s veľmi peknou obálkou.Nehodnotím veľmi v recenziach obálky no tu musím napísať že sa fakt vydarila.Príbeh je o mladučkej Ele ktorá počas vojny prišla o všetko a všetkých.Ela musí každy deň bojovať o svoj život.Prežila som svet som čítala už davnejšie a bohužiaľ z knihy som si pamätala len pre mňa veľmi smutnú časť pre ktorú nečítam ani take knihy a nesledujem ani take filmy.Prežila som svet bolo aj po druhý krát super čítanie ktore som mala za pár dni prečitane a rozhodne neľutujem.


Ak ste čítali nejakú knihu od autorky určite sa vám páčilo to že autorka opisuje postavy realisticky a tu to nebolo inak.Ela bola veľmi silna a ja si vôbec neviem predstaviť že behom minút prídem o všetkých.Ja osobne by som asi sedela niekde v kute a plakala a moje minuty života by boli spočitane.Ela taka nebola.Bola silná no mala aj chviľe kedy bola zúfala a mala chuť vyjsť na ulicu a nechať sa zastreliť.Príbeh ktorý ukrýva tato kniha nesie v sebe zakázanú lásku no nie je to žiaden kliše príbeh. 
Autorka príbehu dodava svoje osobitne čaro.


Mirka Varáčková vás od prvej strany vtiahne do príbehu.Dej je napinavý a nechýbajú prekvapivé zvraty.Počas čitania budete mať pocit akoby ste boli samotnom príbehu a s Ellou si prežijete všetko.Niekdy som mala fakt pocit zufalstva a beznadeje pri čitani tejto knihy.Prežila som svet odporúčám.

Za knihu ďakujem ešte raz samotnej autorke.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou