Simona Kutišová-Srdce pre Mirku


Autor:Simona Kutišová
Názov knihy:Srdce pre Mirku
Počet strán:224
Vydavateľstvo:Maxim

Anotácia:
Nádejná huslistka Mirka pilne cvičí na koncert v orchestri. Jediné, čo ju naozaj trápi, je, že nevyzerá ako modelka. V jeden deň sa však všetko zmení a jej doterajší bezstarostný život sa po maminej smrti rúca. Zostáva žiť s babinou a s tetou, s ktorou sa nedokážu naladiť na spoločnú vlnu. Jej svet sa mení na temný, nič jej nevychádza podľa predstáv, prenasleduje ju smola a dopúšťa sa mnohých chýb. Tá posledná ju zničí a ona sa ocitá na dne. Už neverí, že by sa z neho dokázala pozbierať... Keď vtom zasiahne osud a odrazu pochopí, že život vie byť aj krásny a problémy predsa trápia každého.

Ako sa vyrovnať so stratou blízkej osoby a so situáciou, na ktorú nás nikto nepripravil?
Ako rozoznať pravú lásku?
Ako sa mať rada, aj keď máš pár kíl navyše?
A kto sú praví priatelia?
Simona Kutišová dáva svojím románom nepriame odpovede na množstvo pálčivých otázok.

Moje dojmy:
Dievčenské romány už veľmi nečítam.Už mám iný pohľad na svet,niekedy ma správanie hlavnej hrdinky vytočí aj keď ja sama som v jej veku bola presne táka ista.Zaživala som mnohé situácie ktoré sú popísane v knihách.Moja puberta nebola bohvie aká.Moje sebavedomie vďaka tomu čo som mala na tvári bolo veľmi veľmi nízke.Chalani si ma absolútne nevšímali,a keď áno, tak po polhodine čo som stala pri svojej krajšej kamoške, si uračili všimnúť že tam nejaká okuliarnatá prišerka je.Veľa krát keď aj dnešnej dobe počujem ako sa baby sťažujú že máju napríklad strojček na zuboch,pozriem sa na ne a v mysli si poviem:Ver mi, nechcela by si to čo som mala v 17 rokoch na tvári ja,Nevyšla by si z domu ani za nič,strojček je oproti tomu nič.Preto som čítala Džinsový denník a utekala som k hrdinkám ktoré boli nedokonale a ktoré si všimol najkrajší chalan z vedľajšej triedy a snívala že aj mne sa toto raz stane.Ak patrite medzi dievčatá ktoré si neveria určite by ste si mali prečítať Srdce pre Mirku.Kniha ktorá nesie v sebe zaujímavú myšlienku a nie je to len takí román na ktorý po 3 dňoch zabudnete.Po jeho prečítaní si veľa veci uvedomíte.

Hlavnou postavou príbehu je mladučka Mirka ktorá žije s babinou a mamou.Miluje husle a jej sen je hrať v orchestre.Ako to býva v jej veku jedine čo ju trápi je to že nevyzerá ako modelka.Keby však tušila čo si pre ňu osud pripraví,postava by bola to posledné čo by ju trapilo.Jej mama nečakané zomrie a zostáva žiť len s babinou a tetou.Otec sa o ňu vôbec nezaujíma.Mirka bola nesmierne silná. V knihe si môžeme prečítať o ceste k uzdraveniu.O tom ako sa človek vyrovnáva so smrťou blízkej osoby.Simona Kutišová poukázala vďaka postave Mirky nato ako všetko berieme ako samozrejmosť.Mama nás predsa neopustí teraz,je predsa zdravá.Takú možnosť si vieme pripustiť až keď bude mať vyšší vek, nie keď ma napríklad 45 rokov.Srdce pre Mirku je zo začiatku veľmi smutná až depresívna kniha ale neberte to ako negatívum.V živote Mirky sa však objaví chlapec ktorý tiež nemal veselý život a vďaka nemu sa začína Mirka usmievať a žiť.Ako to medzi nim dopadne si prečítajte v knihe.


Srdce pre Mirku by som určite odporučila aj starším čitateľom.Autorka píše zaujímavo a vďaka knihe si zaspomínate na obdobie kedy ste aj vy mali 16 rokov.Kniha je o strate,dôvere,o tom mať sa rada táka aká som a o láske ktorá príde nečakane no v ten pravý čas.Srdce pre Mirku odporúčam



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou