Iona Greyová-Dopisy,které nikdo nečetl


Autor:Iona Greyová
Názov knihy:Dopisy,které nikdo nečetl
Počet strán:438
Vydavateľstvo:Fragment

Anotácia:

Dva příběhy, dvě doby, čtyři mladí lidé a jediný dopis, který všechny spojuje.

Píše se rok 1943 a v nálety zničeném Londýně se setkávají dva mladí lidé: nešťastně vdaná Stella a pilot amerického letectva Dan. Ve dnech, kdy si nikdo není jistý tím, co bude zítra, se do sebe bezhlavě zamilují. Chvíle, kdy spolu mohou být šťastní, však trvají jen krátce. Dan odchází bojovat, ale slibuje, že se pro Stellu po válce vrátí. O sedmdesát let později vhazuje Dan do schránky poslední dopis. Jeden z mnoha, který Stelle poslal na adresu místa, kde spolu měli po válce začít žít, a na které mu nikdy neodpověděla. Otevírá ho však Jess, mladá dívka, která v opuštěném domě hledá úkryt před svým násilnickým přítelem. Když si přečte Danovy nádherné dopisy, rozhodne se, že se ho pokusí vyhledat a pomůže mu jeho ztracenou lásku najít…

Moje dojmy:
Dopisy,které nikdo nečetl je jedna z kníh ktoré som mala na poličke už veľmi dlho a stále nebol na ňu čas a ani chuť.Neviem čím to je ale momentálne mám obdobie kedy nemám náladu čítať nejaké príbehy z obdobia svetovej vojny no u tejto knihy som spravila výnimku a prečítala som si ju.Na príbeh Stelly,Jess a Dana som čítala samé superlativy tak som sa cela natešna pustila do čítania a príbeh sa mi pačil aj keď musím napísať že ja som taká nadšená ako ostatný čitatelia nebola určite však tento príbeh stojí zato.


Hlavnou postavou príbehu sú dve ženy.Stella a Jess.Stella žije v roku 1943.Do manželstva išla s očkavaniami,myslela si že to bude ako v tých filmoch ktoré videla na plátne kina.Realita je však bohužiaľ úplne ina.Spoznáva letca Dana a aj keď nechcela zamilovala sa do neho a on miluje ju.Musí však ísť bojovať no slubi jej že sa po vojne vrátí a budu spolu.Stella bola veľmi silna žena.I keď niekdy som mala chuť skočiť do príbehu a prefackať ju .Doba kedy žila Stella bola veľmi ťažka a absolutne neprichádzalo do úvahy aby sa rozviedla aj keď jej muž bol čistý idiot.Stella i napriek tomu že sa k nej jej manžel správal zle, starala o neho a stála pri ňom.Osud jej pripraví nejedno prekvapenie,nejeden pád a jedním z tých prekvapení bolo aj zoznamovanie s letcom Danom.Pri ňom je Stella štastná a plná života.Autorka opísala charaktery postáv realisticky na tu dobu čo je rozhodne plusom knihy.Pačilo sa mi aj to že autorka súvislosti s jednou postavou načrtla tému ktorá v tejto dobe bola  tabu a nesmelo sa o nej vôbec hovoriť.Dej bol vďaka tomu zaujímavejší. Jess žije v súčastnosti.Našla útočisko v dome kde mal Dan bývať so Stellou po vojne, a keď objaví listy ktoré Dan písal Stelle rozhodne sa nájsť Danovi stratenú lásku.Jess bola tiež veľmi silna,život sa s ňou nemaznal ale i napriek tomu sa nevzdava.Do jej života tiež vstupí muž a ako to všetko skončí,nájdete Jess štastie to si prečítajte v knihe.

Dopisý,které nikdto nečetl je silná kniha a na konci som už nemala ďaleko od toho aby som nezačala plakať.Od prvej strany na vás vdýchne obdobie roku 1942 kedy príbeh začína.Budete mať pocit že ste samotnom príbehu, a stojíte vedľa Stelly,potom vás niečo prenesie do prítomnosti a stojíte vedľa Jess a prežívate s hrdinkami ich príbehy.Kniha je o veľkej láske,o predsudkoch no predovšetkým o vojne a dobe ktorá bola ťažka.Nepriala veľkým láskam ktoré sa zrodili a taký bol príbeh aj Stelly a Dana..Dopisy,které nikdto nečetl odporučám.







Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou