Zuzka Šulajová-Magický advent


Autor:Zuzka Šulajová
Názov knihy:Magický advent
Počet strán:462
Vydavateľstvo:Tatran

Anotácia:
Magický advent je čarovný svet, kde neistí chalani a neskúsené baby riešia vzájomné vzťahy. V celej svojej naivite a zraniteľnosti sa snažia zapadnúť medzi rovesníkov a zároveň porozumieť svetu dospelých. Hlavná hrdinka, tínedžerka Sofia, zavedie staršieho čitateľa do študentských čias a nezabudnuteľných spomienok. A mladšiemu pripraví vzrušujúcu generačnú zábavu.

Gymnazistka Sofia je uznávaná blogerka bláznivo zaľúbená do Sama, pri ktorom stráca reč. Jej najbližšej dôverníčke a poradkyni Karine sa tiež nedarí zaujať idol svojich snov. Takže obsah ich rozhovorov a trápení je jasný. Po otcovej tragickej smrti na lazoch Sofia odmieta chodiť s mamou každý víkend za starým otcom na miesto spojené s bolestnými spomienkami. Pred Vianocami sa však stav starého otca natoľko zhoršil, že potrebuje stálu opateru. Mama si vezme neplatené voľno a Sofia ju chtiac-nechtiac musí nasledovať na lazy neďaleko Banskej Bystrice. Rozlúčka so spolužiakmi a Rusovcami je pre ňu ťažká, ale dúfa, že sa čoskoro vráti. Na lazoch sa jej otvorí nový svet. Celou bytosťou vníma okolitú zimnú prírodu, nové priateľstvá, vzťahy a zvyky spojené s adventom. Zoznámi sa s bratmi zo susedstva, sú iní ako bratislavskí spolužiaci. Obyvatelia okolitých domov prijmú Sofiu medzi seba a vtiahnu ju do svojich osídiel láskavosti. V drevenom domčeku, v „kúdeľnej izbe“ dievčatá z lazov zasvätia Sofiu do veštenia z olova a z halušiek. Sofia sa zblíži aj so starým otcom a na lazoch zažíva neuveriteľnú pohodičku: sviečky, čajíčky, deka, knižky a za oknami sneh a cencúle. Odrazu si uvedomí, ako veľmi sa jej tu páči.

Moje dojmy:
Dovolím si tvrdiť že nešlo nevšimnúť si v kníhkupectve nádhernú obálku najnovšej knihy od Zuzky Šulajovej.Ak máte doma tinedžerku toto je kniha pre ňu.Zuzka Šulajová je naša úspešná slovenská autorka.Jej séria Džínsový denník je kultová a rastu s ňou ďalšie nové a nové generacie.Ja sama by som sa rada vrátila k sérii tento rok a prečítala si ju znova.Tak uvidím či mi to vyjde.Na jej novú knihu ktorá nesie názov Magický advent som sa neskutočne tešila.Aj keď už dávno nemám 16 rokov Zuzka patrí medzi autorky od ktorej si rada prečítam niečo pre tinedžerov.Kniha bola úžasná od začiatku do konca.Je písaná vo forme dennikov takže prečítaná veľmi rýchlo a nenudíte sa,to rozhodne nie.

Hlavnou postavou príbehu je mladá Sofia ktorá žije len z mamou.Je to tipicka tindžerka ktorú na Slovensku stretnete na ulici každý deň.Je knihomol aj týmto mi bola blízka a obľúbila som si ju.Aj keď mi niekedy prišla trochu papulnata ale táka istá som asi bola aj ja, to by som sa musela opýtať mamky :D Sofia si vo svojom krátkom živote prežila aj bolesť zo straty otca.Mali medzi sebou veľmi dobrý vzťah.Chýba jej a na miesto kde skonal odmieta chodiť aj keď jej tam ešte žije dedo.No osud ma so Sofiou svoje plány a vracia sa na miesto kde za žiadnu cenu nechcela ísť.Postupom času však Sofia pochopí mnoho veci,zmení sa jej pohľad nielen na to miesto ale i na svet a ľudí okolo nej.Ako to v takýchto knihách býva objavia sa tu aj chlapci ktorý v živote hlavnej hrdinky spravia pekný vietor.Ako to nakoniec skončí a s kým bude Sofia to si prečítajte v knihe.

Magický advent je kniha nielen o prvých láskach,ale i o zvykoch a tradicii.Priznám sa že jednu tradiciu som ako mala vyskušala a dopadlo to celkom vtipne tak ako v tejto knihe.Miestami bola táto kniha aj veľmi vtipna a a už dávno som sa pri knihe tak nezasmiala.Autorka píše zaujímavo a pútavo.Magický advent je skvelá kniha a môže baviť aj baby nad 20 rokov nielen tinedžerky.Magický advent odporúčám.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Kalva-Dedičstvo