Diana Gabaldon -Bubny podzimu




Autor:Diana Gabaldon
Názov knihy:Bubny podzimu
Séria:Cizinka
Počet strán:1168
Vydavteľstvo:Dobrovský v edicii Knihy Omega

Anotácia:
Claire, se v Bubnech podzimu vrací společně se svým manželem Jamiem Fraserem, aby společně našli nový život v amerických koloniích. Předchozí román Mořeplavec skončil, když ztroskotali v Georgii v roce 1765, šťastní, že jsou pryč ze Skotska. Bubny podzimu začínají tam, kde Mořeplavec skončil.
Jamie s Claire, Fergusem a Ianem se vydávají do Charlestonu a Wilmingtonu, než se usadí v kopcích severní Karolíny, kde doufají, že si vybudují nový domov. Ve stejné době zůstává Brianna Ellen Randallová a její nápadník, historik Roger Wakefield ve 20. století. Brianna teď osiřela, když se její matka vrátila do minulosti a ona má problém s tím tenhle fakt přijmout. Také je zvědavá na svého otce, kterého nikdy nepotkala, načež objeví tragický kus historie, který muže ovlivnit štěstí jejích rodičů. Tenhle objev ji přesvědčí, aby se sama vrátila v čase a zachránila svoje rodiče. Roger ji následuje.

Moje dojmy:
Diana Gabaldon je meno ktoré nie je neznáme.Ak milujete Škotsko obzvlášť. Táto séria vznikla pred mnohými rokmi.V roku 2014 vznikol seriál na motívy prvej časti a dodnes je úspešný.Ja som po dlhej dobe siahla po štvrtej časti ktorá nesie názov Bubny podzimu.Príbeh Claire a Jamieho sa bude tentoraz odohrávať v Amerike.V obdobii keď  v Amerike žili v Indiani a bolo otroctvo.Mna osobne vždy zaujímala táto história preto som sa na knihu veľmi tešila aj keď som sa na druhej strane obávala či autorka ešte dokáže vymislieť.Moje obavy boli zbytočne.Príbeh ma bavil od začiatku do konca aj keď to má 1168 strán.Pevne verím že ďalšie diely budu trošku kratšie lebo miesto v knižnci je vždy po vloženi ďalšej časti Cizinky tenšie a tenšie.Bubny podzimu sú opäť tak trochu iné.Autorka sa sústredila viac na vzťahy.Rodinne,milenecke,rodičovske.

Claire  a Jamie pricestovali  do Ameriky.Samozrejme cesta to nebola ľahká a v ich prípade je už samozrejmosťou že sa vyskytli nejaké problémy,prípadne komplikácie. Po príchode do Ameriky veria šťastný život aj keď spomienka na to že pri sebe nemajú jedinú dcéru Briannu boli.Postupom času Claire i Jamie vybuduju život o akom snívali.Pokoj a šťastie trvá len krátko.Okrem postáv ktoré už veľmi dobre poznáme nám autorka Diana Gabaldon predstaví nové.Priestor v príbehu dostáva Brianna a jej blízki priateľ Roger Wakefield.Briannu som si zo začiatku vôbec neobľubila,tak ako jej matku v prvom diely.Prišla mi miestami aj trošku rozmazaná,tvrdohlavá.Prišlo mi trochu zvláštne že si rýchlo zvykla na  obdobie do ktorého sa dostala.Chápem,jej matka jej o tom veľa rozprávala a naštudovala si o tom dosť ale i tak.To ma trošku zarazilo.Vďaka novým postávam je dej zaujímavý a napínavý.
Ako som spomínala predtým tento diel je iný.Počas čítania som mala pocit že našim hlavným postávam  dala autorka  trochu ,,vydýchnuť" a sústredila sa na vzťah:matka+dcéra+otec ktorého Brianna nikdy nevidela.Bubny podzimu boli miestami aj vtipne takže nachádzajú sa tu aj vtipne linky.Bubny podzimu ma príjemné prekvapili a čo najskôr sa chcem pustiť do ďalšieho dielu pretože mám pocit že tam autorka opäť Claire i Jamiemu pekne naloži.Uvidíme.Ak ste čítali predošlú časť a nebavila vás,predsa len skúste aj tento diel.Bubny podzimu odporúčám.





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo