Diana Gabaldon-Hořící kříž

Autor:Diana Gabaldon
Názov knihy:Hořící kříž
Séria:Cizinka
Počet strán:1481
Vydavateľstvo:Omega

Anotácia:
Píše se rok 1771 a válka je na spadnutí. Manželka Jamieho to tvrdí také. A Jamie jí chtě nechtě musí věřit, neboť jeho žena ví to, co mohou znát jen cestovatelé časem. Claire se narodila v roce 1918 a během druhé světové války pracovala jako sestra a jako Cizinka putovala drsnou skotskou vysočinou. Anglická dáma se ocitla na místě, kde by žádná lady v roce 1743 neměla být. Jedinými Angličany ve Skotsku totiž tehdy byli pouze vojáci armády krále Jiřího. Claire – manželka, matka a sestra – je stále Cizinkou, putující časem, a jejím jediným záchytným bodem je láska k milovanému Jamiemu. Její znalost budoucnosti už Jamiemu několikrát pomohla, ale uvrhla ho i do mnoha nebezpečí. A revoluce se blíží... Shoří jejich životy jako papír, nebo budou dál plát jak velký oheň?

Moje dojmy:
Toto obdobie ktoré teraz prežívame som využila aj na to konečne sa pohnúť v sérii Cizinka.Asi pred dvoma rokmi som čítala treti diel a ja som si teraz povedala že by bolo na čase pustiť sa aj do ďalšieho dielu.Nedávno som na blog dávala recenziu na Bubny a teraz tu mám pre vás piaty diel ktorý nesie názov Hořící kříž.Opäť je to veľmi dobre napísaná kniha pri ktorej ma bohužiaľ príšla navštíviť čitacia kríza takže ja som robila všetko možne len som nečítala ale nakoniec som ju prekonala a pred pár dňami som knihu prečítala.Diana Gabaldon ma neuveriteľný dar písania.V tejto časti sme sa ešte viac mohli zoznamiť napríklad z medicinou 17-18 storočí ktorá nebola na takej úrovni ako je teraz.Mám pocit že z každým dielom je príbeh prepracovanejší a pútavejší a vždy sa dozvieme niečo nové.

Postavy už asi nie je nutne nejako predstavovať. Prekvapivo v tomto diely mi neliezla Brianna na nervy tak ako v Bubnoch.Claire je veľmi inteligentná žena ktorá si už prežila toho vo svojom živote dosť.Aj v tejto časi až na pár udalosti nechava autorka Diana Gabaldon postavy dýchať a zažívajú relativne pokojne časi.No mám pocit že v ďalšom diely to už tak nebude.Som zvedavá čo si autorka ešte pre Claire,Jamieho,Rogera a Briannu i ostatných pripraví.V tomto diely sa do príbehu vratila jedna postava ktorú mám veľmi rada.


Hořící kříž je skvelé pokračovanie Cizinky ktoré ma nesklamalo.Na príbehu citiť že autorka si všetko dopredu naštudovala.Dej je popretkávaný emóciami rôzneho druhu.Ak ste čítali Bubny bude sa vám páčiť aj tento diel i napriek tomu že o je riadna bichla.Hořící kříž odporúčam



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou