Letne tipy 2


Mám tu pre vás ďalšie tipy na letné čítanie.Či už doma,na chalupe alebo cestou na výlet.Hocikedy je super nájsť si čas a prečítať si aspoň trochu z knihy.Tentoraz som si pre vás vybrala zahraničnú literatúru a je to taká všehochuť.Fantasy,literatúra faktu,krimi,romantika.Každý si tu nájde to svoje.

Démonologové je zbierka prípadov Eda a Lorraine Warrenovich.Ak ste milovníkom hororov, alebo ak patríte medzi ľudí ktorý sa zaujímajú o duchov a veci okolo toho,meno manželov nebude pre vás neznáme.Vo svojom obore boli obaja špička a ťažko ich niekto nahradi.Ed zomrel už veľmi dávno(zdá sa mi že to bol rok 2008 ale nie som si istá) Lorraine zomrela len minuli rok.Amityville,bábika Annabelle to je len zlomok prípadov ktoré títo manželia riešili.Ja osobne na tieto veci verím,zažila som pár veci ktoré nejdú vysvetliť a poráža ma s toho ako si ľudia s týchto veci robia srandu.Chápem, nie každý musí v tom veriť,akceptujem aj názor človeka ktorý proste v duchov neverí ale neznášam to keď si naivne človek mysli že keď vykoná čiernu mágiu jeho život bude bežať ďalej tak ako predtým.Po tejto knihe mám voči tomu ešte väčší rešpekt.Dala by som to čítať každému ktorý sa pohráva s myšlienkou skúsiť ouija dosku,kto chce skúsiť nejakí rituál alebo niečo podobne.Počas čítania vám nebude dva krát príjemné keď si pomyslite že toto je realita.

Dánska dívka je staršia kniha.Podľa knihy bol aj natočený film ktorý som ešte stále nevidela.Silný príbeh podľa skutočnej udalosti o mužovi ktorý sa ako muž necítil a hrozne pri tom trpel.Kedže sa to odohráva v obdobii kedy takéto niečo bolo nemysliteľné a obrovské tabu bolo to ešte horšie.Táto kniha je úžasná a čo najskôr si ju musím prečítať aj druhý krát.Ešte som si teraz spomenula na Malý život ktorý chýba na fotke tak ten odporúčam tiež.Len varujem obe spomínané knihy ako Dánska dívka a Malý život sa čítajú síce ťažšie no stoja za to.

Egomaniak bola moja prvá kniha od Vi, a okamžite si ma získala.Jej knihy sa čítajú samé a ak hľadáte  niečo dobre napísane Egomaniak je správna voľba.Je tam romantika no riešia sa tam aj vážne témy.Všetko to autorka skvelo premiešava a kniha sa vám bude ťažko odkladať.

Nemali by sme, opäť od Vi.Kniha vyšla nedávno a je naozaj úžasná.Recenziu ste si mohli prečítať aj tu.Autorka proste vie dobre premiešavať romantiku i vážne témy.Kniha je písaná pútavým štýlom a ja sa teším už na ďalšiu knihu od autorky ktorá by mala vyjsť ešte tento rok.

Prokurátor bolo veľké prekvapenie.Na Goodreads nemala v čase keď vyšla u našich českých susedov dobre hodnotenie no ja som jej dala šancu a neľutujem.Je to iné a možno práve preto sa to nestretlo z úspechom .Hlavná hrdinka je držka, ktorá si nedá skákať po hlave a niekedy hovorí ako dláždič no ja som si ju práve vďaka tomuto obľubila.Mieša sa tu krimi,erotika a romantika čo ja osobne veľmi nemusím no tu m to nevadilo.Druhý diel je takisto veľmi vydarený a tretí čaká na prečítanie.

Začíť znovu je hlavne pre tých ktorý majú radi pomalé budovanie vzťahu.Ako to v týchto knihách býva je to mierne predvídateľne no absolútne mi to nevadilo.Doma mám ešte druhý a tretí diel a chystá sa aj vydanie 4 časti ktorú si rozhodne prečítam.

Rytmus,ja a Malychin.Mariana Zapata je veľmi obľúbená autorka.Jej prvá kniha ktorá vyšla v češtine nesie názov Kulti a je z futbalového prostredia.Kniha bola fajn ale nepadla som s nej na zadok.Rytmus je však úplne úžasná kniha ktorá ma chytila už od začiatku.Tentoraz sa príbeh odohráva v prostredí koncertov.Je to veľmi vtipná i romantická kniha a ja dúfam že od autorky ešte niečo vyjde.

Mědvěd a Slavík je tentoraz fantasy.Je to veľmi neobyčajný a zvláštny príbeh no práve inakosť tejto knihy ma dostala a práve dnes som videla obálku na tretiu časť a som veľmi zvedavá ako to všetko skončí.Príbeh tejto časti sa odohráva v Rusku,čo je ďalším plusom tejto knihy.Žiadne Anglicko,žiadna Amerika ale Rusko ktoré ma samo o sebe čaro.Prídajte si k tomu ešte ich báje a legendy a vznika s toho príbeh čo sa vám rozhodne bude páčiť.

Hate list je kniha o ktorej by som ešte pred nedávnom povedala že aj keď sa toto deje mimo nášho štatu,deje sa to.Bohužiaľ,stalo sa to aj u nás.Táto kniha ponúka pohľad dievčaťa ktorého by ste bez mihnutia oka zatratili, pretože ona a jej priateľ môžu za to čo sa stalo.Ona napísala tie mena na papier,netušila však že jej priateľ vezme do rúk zbraň,vstúpi do školy a zmení tým život každému.Písane skôr jazykom pre tindžera ale zaujať môže aj dospelého.

Kráľové Bourbonu.Ocitneme sa vo svete bohatých a mocných,ocitneme sa vo svete veľkých a osudových lások a ocitneme sa vo svete kde sa stala vražda.Je to trilógia a už dopredu vám vravím že si rovno kúpte všetky tri diely pretože je to úžasná séria a je tam chlap ktorý si ma získal a to sa dlho nikomu nepodarilo.

Dvojitý kríž-Chris Carter nie je neznáme meno.Českom preklade vyšlo už niekoľko kníh.U nás sme sa zatiaľ dočkali troch preložených kníh a dúfam že sa chystajú aj ďalšie.Chris píše prepracované príbehy,je cítiť že tomu všetkému veľmi dobre rozumie.Dej je napínavý a miestami trochu nechutný ale keď to zvládam ja :D dáte to aj vy.

Stallo-Vyšla už v roku 2013 ale to by som nebola ja keby som si ju nevšimla až teraz.Veľmi zvláštna kniha ktorá nesadne každému ale tak super napísaná.Zmes severských legiend a bajok,krimi a trochu duchov.Funguje to skvelo a rozhodne vám knihu odporúčam.

Vypravěčka-Jodi ma na konte niekoľko úspešných kníh a každej sa rieši veľmi citlivá téma.A v tejto to nebude inak.Kniha je plná emócii rôzneho druhu a vy fakt neviete či odpustiť alebo nie.Silne čítanie.







Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou