Lotte Petri-Diablovo dielo

 

 Autor:Lotte Petri

Vydavteľstvo:Ikar

Počet strán:292

Anotácia:

Pre výstavbu novej stanice kodanského metra na námestí Norrebros Runddel musia zo severnej časti cintorína Assistens presťahovať viac ako tisícku kostier. Vyvolá to silný odpor verejnosti, pretože podľa mnohých ľudí sa tým naruší pokoj zosnulých. Na zastavenie výstavby metra to však nestačí. Odstraňovanie hrobov vedie súdna antropologička Josefine Jespersenová, ktorej úlohou je zároveň analyzovať kostrový materiál v rámci vedeckého projektu, skôr než sa ľudské pozostatky uložia naspäť do zeme. Jej kolegyňa archeologička Rita Magnussenová sa jedného večera stane obeťou brutálnej vraždy. Vrah ju hodí do otvoreného hrobu a do lebky jej vyreže kríž. Neskôr sa v centre Kodane nájde na ulici ďalšia zavraždená žena s vyrezaným krížom na tele.

Všetko nasvedčuje tomu, že po slobode behá satanistický vrah. Policajný vyšetrovateľ Alexander Damgaard sa preto rozhodne navštíviť exorcistu, vysokopostaveného katolíckeho kňaza. Ten je presvedčený, že zaúradoval sám diabol a že to nepochybne súvisí so sťahovaním ľudských pozostatkov z cintorína Assistens. Znesvätenie hrobov podľa neho otvorilo brány zlu.

Moje dojmy:

Na knihu Diablovo dielo som už pokukovala v čase vydania no nakoniec som si povedala že buď si ju kúpim ako E-knihu alebo pôjdem pozrieť či ju nemajú v knižnici.Našla som ju, a vzala si ju domov.Kniha ponúka zaujímavú tému a ak začínate z krimi príbehmi toto by mohlo byť fajn voľba.Mne cez ruky prešlo už mnoho krimi kníh takže ja som z knihy nebola až taká nadšená ale neľutujem že som si ju prečítala.

Hlavnou postavou knihy je antropologička Josefine Jesperenová a policajný vyšetrovateľ Alexander Damgaard.Autorka mohla v tomto prípade viac opísať charaktery postáv.Dozvieme sa o nich síce to hlavne ale chcelo by to trošku viac.Lotte Petri tu chcela vybudovať vzťah medzi postavami ale nejako si to asi rozmyslela tak to len na pár riadkov načrtla a potom sa už k tomu nevrátila a mne osobne sa tu do tohto príbehu ani veľmi nehodilo.Možno druhom diely im dá väčší priestor ale ako som spomenula za mňa ani nemusí.Takže toto je pre mňa trochu mínus.

Kapitoly sú v knihe veľmi krátke vďaka čomu sa kniha číta rýchlo ale zároveň sa tu vyskytnú miesta ktoré sú hluche.Lotte Petri v knihe rieši zaujímavé témy ako napríklad náboženstvo,exorcizmus a iné.Tieto a podobné témy ktoré autorka použila v knihe ponúka toho toľko ale autorka to dostatočne nevyužila.Príbeh po celý čas ako ho čítate klže po povrchu a nejde až do hĺbky čo je škoda.Ako som spomínala predtým autorka nepíše zle a nebola to až taká katastrofa ale v tomto prípade by som prijala viac strán a príbeh viac prepracovať.I napriek tomu však knihu skúste možno budete nadšený.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Kalva-Dedičstvo