Michaela Ella Hajduková-Zlatovlasska

 

Autor:Michaela Ella Hajduková

Vydavteľstvo:Motýľ

Počet strán:415

Anotácia

„Ako ťa z tohto vysekali?" spýtal sa šokovane a neprítomne hladkal zjazvenú pokožku. Ach, Gabriel, keby si videl, ako vyzerá moje telo - pomyslela som si zdrvene.

Pokrčila som plecami. „Zázrak. A najlepší ríšski lekári. A hlavne... našli ma veľmi skoro. Nenechajú ma zomrieť. Niečo v sebe mám a oni to veľmi chcú. A keď to dostanú je možné, že celý svet bude oblečený do našej vlajky."
Nemecká ríša, 1942.

Život Sanny Schlosserovej je utrpením. Pripadá jej ako pomalá cesta do pekla, lemovaná cintorínom. Nebyť však podivnej udalosti, ktorá sa stala na úsvite jedného augustového dňa, vyvíjal by sa celkom inak. Keby nie jej náhlej výnimočnosti, nikdy by nevidela sterilizovanie žien a dievčat v Osvienčime, nepodstúpila ponižujúce deflorovanie v lebensbornskom dome, neokúsila bolesť na vyšetrovacích stoloch Clauberga, Schultza a Schumanna, nespoznala desivý úsmev doktora Mengeleho, nestratila najlepšiu priateľku Rivku...
...ale ani by nestretla Gabriela. Gabriela, ktorý by šiel po ňu aj do pekla. A možno tam napokon aj šiel.

Nádherné secesné priestory Freyjiných kúpeľov, nemocničné bloky koncentračných táborov a množstvo lekárskych plášťov. Vitajte vo svete, kde zomrela sloboda, zábrany i Hippokratova prísaha. Máte odvahu? Tak otvorte dvere a poďte ďalej...

Moje dojmy:

Michaela Ella Hajduková je naša úspešná autorka.Každý jej príbeh je jedinečný,prepracovaný do posledných detailov.Jej príbehy sú plne vášnivej a osudovej lásky.Hlavni hrdinovia to nikdy v jej knihách nemajú ľahké a nikdy si nemôžeme byť istý ako to všetko nakoniec dopadne.Dovolím si zaradiť Miškine knihy do dvoch kategórii.Jej fantasy knihy môžete s kľudom vziať do rúk kedykoľvek.No u kníh z obdobia svetovej vojny je to iné.Ja osobne, viem že keď idem vziať do rúk knihu od Mišky a je z obdobia svetovej vojny bude to bolieť a zlomí mi to srdce a musím mať jednoducho náladu na ťažký a smutný príbeh.Zlatovlásska mi zlomila srdce na niekoľko časti.Videli ste moju fotku na Fb stránke.Tá hovorí za všetko.

Hlavnou hrdinkou tohto príbehu je Sanna Schloseserová.Čistokrvná nemka,dokonala, podľa chorých hláv v období svetovej vojny.Sanna prežila peklo na zemi.Keď čítam podobne knihy ako je Zlatovlásska vždy premýšľam nad tým akú silu mali v sebe títo ľudia.Akú chuť mali bojovať o zajtrajšok. Absolutne si neviem predstaviť že už by som nikdy živote nevidela svojich rodičov,súrodencov,životnú lásku by mi vzala vojna pretože išiel bojovať alebo by bol žid alebo by mal inú farbu pleti.Sanna bola  nesmierne silná.Jej svetlom v živote bola Marianne,matka jej osudovej lásky.Gabriel bol lekár a takí úžasný chlap.Bol pozorný,chápavý.Bol ochotný pre Sannu spraviť prvé aj posledné a aj s ním ma osud nejaké tie plány.Ako to všetko nakoniec skončí si prečítajte v knihe.Okrem hlavných postáv a spomínanej Marianne sa v knihe objavili aj postavy ktoré naozaj existovali to dodavá príbehu na reálnosti.Charaktery postáv sú opísané realisticky.Na koncí knihy nájdete odkazy na zdroje s ktorých Miška čerpala.

Zlatovlásska bola veľmi silná kniha.Hlavnou témou bolo však opis zverstiev ktoré boli dopustené na ženách.Čistokrvné nemky rodili deti pre vodcu.Mengele a jeho pokusy a iné citlivé témy.Knihu som musela niekedy na chvíľu  odložiť.Autorka však poukázala aj na niečo iné, a to že nie každý Nemec bol nacista a uznával Hitlera,iný proste nemali možnosť a museli sa aspoň tváriť že súhlasia so všetkým čo videli alebo počuli.V knihe sa prelína minulosť a súčasnosť čo mám v knihách veľmi rada.Ako som spomínala predtým každý príbeh od Mišky je premyslený do posledných detailov.Je cítiť že autorka si všetko potrebne naštudovala.Príbeh je písaný pútavo a ja vám knihu odporúčam.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo