Michala Ries-Na úteku

 

Autor:Michala Ries

Názov knihy:Na úteku 

Počet strán296

Vydavateľstvo:Slovenský spisovateľ

Anotácia:

On. Motorkár telom aj dušou, verný svojmu klubu a svojim zásadám. Má presnú predstavu o tom, ako má jeho život vyzerať, a je presvedčený, že svoju budúcnosť drží pevne v rukách. O pár mesiacov sa žení.


Ona. V deň, keď jej otec tragicky zahynie, stratí nielen jeho, ale aj samu seba. Ani po dvoch rokoch nevie, kto vlastne je, no jedným si je istá: vie rozoznať, čo je správne a čo nie. Nie je pre ňu ťažké určiť, do ktorej kategórie patrí snúbenec jej novej kamarátky.
Keby záležalo na nich, ani jeden by toho druhého netúžil stretnúť. Ibaže sa stalo. Ako sa Júlia vyrovná so skutočnosťou, že svet nie je čierno-biely a medzi dobrým a zlým jestvuje tisíc odtieňov? Je nevera neverou, až keď je fyzická, alebo sa začína už v mysli? A bude vôbec Adam ochotný vzdať sa všetkého, čo si vybudoval, a vykročiť do neznáma?

Moje dojmy:

Michala Ries bolo doteraz neznáme meno .Všetko sa však zmenilo keď jej nedávno vyšla prvotina ktorá nesie názov Na úteku.Autorka ma môj obdiv že sa pustila do citlivej a dovolím si tvrdiť aj trochu kontroverznej témy ako je zamilovanie sa do snúbenca svojej najlepšej kamarátky.Je to známy fakt že tieto ženy nemáme radi,odsudzujeme ich pretože berú chlapov a nehladia na nič.V tejto knihe sme mohli takejto žene nahliadnuť do hlavy.Mohli sme si prečítať o jej myšlienkach, o jej vnútorných bojoch nemilovať snúbenca svojej kamaratky.Po celý čas čítania tejto knihy sa vo mne bili rôzne emocie.Moje morálne ja tiež odsúdilo Juliu hneď,bez mihnutia oka.Moje slepe romantické ja, držalo v tomuto  komplikovanému vzťahu palce.

Julia je po strate otca nevyrovnaná. Nevie čo chce,čo ma robiť,ako má jej život ďalej vyzerať.Rozhodne sa začať od znova.Presťahuje sa.Júlia bola veľmi komplikovaná. Nebola tip ženy ktorá na vás vybalí hneď všetko pri prvom stretnutí, a neurobí to ani pri ,druhom,tretom,štvrtom.Dozvedieť sa o nej niečo je ťažke.Povie len toľko,koľko sama uzná za vhodne a toho nie je veľa.Adam,motorkar telom i dušou je podobna povaha ako hlavna hrdinka.Komplikovaný,tajomný a snúbenec Julliinej kamratky Betky ktorú nemám rada.Je to ten tip ktorá všetko musí o vás vedieť,je dohadzovačka a keď to nevyjde z jedným skúsi to s druhým.Neskutočne mi liezla na nervy.

V knihe sa riešia veľmi citlive témy ako:Hladanie samej seba,vyrovnavanie sa so stratou blízkej osoby,nevera.Záver knihy bol prekvapivý a ja som rada že ma vyjsť aj pokračovanie.Autorka Michala Ries píše zaujímavo a pútavo.Príbeh sa odohráva v prostredí motoriek čo sa mne páčilo .Ako som písala predtým kniha je plná emócii rôzneho druhu.Miestami síce cítiť že kniha je prvotina no i tak som z knihy nadšená .Autorka opísala emócie hlavných postáv realisticky a nech mám doma už druhý diel.Na úteku odporúčam.






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo