Catherine Bennetová-Nechci lásku nebeskou

 Autor: Catherine Bennetová 

Názov knihy: Nechci lásku nebeskou 

Počet strán:423

Vydavateľstvo: Ikar

Anotácia:

Svižná romantická komedie britského střihu. Emma nemá zrovna šťastné období. Zjistí, že neplánovaně otěhotněla s přítelem, který není právě ideální materiál na otce roku, z práce ji vyhodí, když je drzá na šéfa, a ještě přijde o všechny úspory. Naštěstí zdědí starý dům na venkově, takže má aspoň střechu nad hlavou. To ale netuší, že s novým domovem přijde velká spousta změn, z nichž nejpřekvapivější (a nejvíc sexy) je nový nájemník, který se jedné noci neplánovaně octne na jejím gauči. Emmě se daří postupně se postavit zpět na nohy, jen jednu věc si zásadně zakázala: Zamilovat se…

Moje dojmy:

Nechci lásku nebeskou vyšla v českom jazyku v roku 2018 takže mala som ju na poličke dosť dlho. Jej čas nadišiel na začiatku tohto roku. Rozhodovala som sa medzi krimi knihou a touto a zaujala ma anotácia tak som si ju vzala a začítala som. Kniha je úplne skvelá voľba ak mate napríklad krimi obdobie a chcete to preložiť niečím ľahkým. I napriek výhradám čo tu spomeniem neľutujem že si knihu kúpila a prečítala som si ju.

Hlavná hrdinka Emma ma poslednom období toľko smoly že si to hádam prenesie aj do druhého života. Jej priateľ Ned je totálny debil (pardon za výraz ale prečítajte si knihu a zistíte že sa vôbec nemýlim) je to ten tip ktorý sa odmieta zamestnať pretože v kuse vymýšľa niečo wow, s čím urobí dieru do sveta.  To že sa mu to zatiaľ nepodarilo vám nemusím hádam písať. Jediný človek ktorý pracuje je Emma . Po  čase zistí že si nejako zabudla dať antikoncepciu a ďalší prúser,  nenechá na seba čakať. Emma otehotnela. Zdá sa, že po tom ako sa Emma rozhodne si malé nechať vyzerá že Neda buď osvietilo alebo si buchol hlavu ale ako otec by mohol byť fajn. Po čase Ema zistí že nemohol, pretože po rozchode (to už mala Emma spraviť dávno) Neda uvidí s jej najlepšou kamarátkou (tu mi príde jediné vysvetlenie že jej kamoška padla rovno zo schodov na hlavu pretože inak si to nedokážem vysvetliť) a k tomu všetkému jej Ned vybielil účet.  K tomuto všetkému sa udeje v rodine pohreb. Tu však nastáva menšia zmena a Emma zdedí dom. Z drobcom pod srdcom odchádza žiť do krásnej vilky a dúfa že všetko už bude normálne. To by však musela byť kniha o inej Emme ako našej  hlavnej hrdinke.

Emma ma niekedy ale neskutočne vytáčala. Už dlho sa mi pri čítaní nestalo že by som mala chuť vletieť do príbehu a pekne krásne jej to vysvetliť. Rada by som vám tu uviedla jeden príklad lenže by to bol spoiler takže ak sa knihu rozhodnete prečítať si, tak sa to dozviete.  Emma je ten tip ženy pri ktorej si poviete: To je Emma, čudovala by som sa keby to skončilo inak.

S knihou som aj trochu bojovala pretože je tu pár nudných miest a kľudne by som knihu aj skrátila o 50 až 100 strán. Naopak, to čo ma poháňalo knihu čítať ďalej bola Emmina rodina. Emmina matka, strýko s rodinou všetci to boli úžasne postavy s ktorou nuda nehrozí. Ak by bol druhý diel len o nich tak si to rozhodne prečítam. Trochu mi chýbalo aj viac romantickej linky s novým mužom ktorý sa objavil v Eminom živote tiež dosť vtipným spôsobom (ako inak) Ak mate radi britskí humor a britske romantické knihy toto dávam do pozornosti. Nebola to zlá kniha ale ani som s nej nespadla na zadok. I napriek tomu všetkému knihu odporúčam.





 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou