Amélie Wen Zhao- Krvavá dedička

Autor:Amélie Wen Zhao 

Názov knihy: Krvavá dedička

Počet strán: 440

Vydavateľstvo: CooBoo

Séria:Krvavá dedička 

Anotácia:

V Cyrilskej ríši je mágia považovaná za podradnú a nevítanú. Kto ňou vládne, je zotročený. Nik nesmie zistiť, že korunná princezná Ana ovláda krv v živých bytostiach. Anu obvinia z vraždy jej otca-cisára. Musí utiecť a od tej chvíle je posadnutá jedinou myšlienkou – dolapiť pravého otcovho vraha. Ak sa chce pomstiť a očistiť svoje meno, potrebuje mocného spojenca. A len jediný človek je dostatočne šialený, aby sa k nej pridal – pán podsvetia Ramson. Aj ten však hľadí najmä na svoje vlastné plány. Podľahne Ana mámeniu temného podsvetia alebo v nej zvíťazí kráľovská krv, ktorá túži po spravodlivosti?

Moje dojmy:

29 januára vyšla vo vydavateľstve CooBoo Krvavá dedička. Ja som ju vďaka súťaží na instagrame vyhrala a mala som česť ju čítať ešte pred vydaním. Ak máte instagram a sledujete ma tak viete akí mám názor na túto knihu, ak nie tak vám ju teraz napíšem. Príbeh ma príjemne prekvapil aj keď cítiť z príbehu že kniha je skôr pre tinedžerov, tak môže zaujať aj dospelého. Zo začiatku sa mi to podobalo na Trón zo skla a keďže s touto sériou mám trochu komplikovaný vzťah bála som sa že toto mi nesadne a bude to niečo v duchu Sarah J. Maas ale moje obavy boli zbytočne.

Hlavnou hrdinkou príbehu je princezná Ana ktorá je v Cyrilskej ríši považovaná za vrahyňu svojho otca- cisára. Mnoho ľudí si mysli že je mŕtva no skutočnosť je iná a je na úteku, hnaná pomstiť sa a zistiť kto je vrah. Ana bola veľmi statočná a odvážna. Plusom opisov charakteru hlavnej hrdinky je to  že autorka ju neopísala ako chodiacu dokonalosť, aj ona robí chyby a nepridáva jej k dobru ani tvrdohlavosť takže nie vždy čo spraví tak je dobre. K Ane sa pripojí sám pán podsvetia Ramson a rozhodne to nerobí z dobroty srdca. Aj on ma svoje plány. Ramson a Ana boli ako oheň a voda, deň a noc. Počas čítania sa snažím si predstaviť tváre ľudí ktorý by sa mi hodili na danú postavu a ja som si celý čas predstavovala Flynna z rozprávky Na vlásku, netuším prečo a som si vedomá že som jediná :D  Ramson bol charakterovo taktiež zaujímavý. Zo začiatku hľadel iba na seba, mal pred sebou jeden ciel a za tým si išiel. Postupom času sa však Ramson mení. Stáva sa z neho iný človek a Anu vidí inými očami ako predtým. V knihe sa vyskytuje mnoho postáv vďaka ktorým to bude v druhom diely zaujímavé.

Ja osobne som rada keď sa romantika mieša s fantasy tu tomu tak nie je. Autorka Amélie Wen Zhao sa sústredila na svet Any, na mágiu a jej miesto v Cyrilskej ríši. Romantická linka bola skôr v úzadí čo sa mi zo začiatku veľmi nepáčilo no v konečnom výsledku je dobre že autorka to spravila inak a romantika je v pozadí . Svet ktorý vytvorila autorka je originálny a zaujímavý a veľmi veľmi krvavý. Kľudne by som si od autorky prečítala aj fantasy pre dospelých. Ak máte radi fantasy príbeh kde je mágia a niečo na štýl Trón zo skla, toto dávam do pozornosti. Krvavú dedičku odporúčam.




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou