Viktória Laurent. Škrabalová- Antropocén: Projekt Oáza

Autor:Viktória Laurent-Šlrabalová 

Názov knihy: Antropocén- Projekt Oáza 

Počet strán:229

Vydavateľstvo:enribook

Anotácia

Po prírodnej kataklyzme nazývanej Déluge (Potopa) ľudia osídlili oceány. Vyhynuté vodné živočíchy nahradili robotické šrotovače, ktoré brázdia podvodné hĺbky a zbierajú odpad zanechaný predchádzajúcimi generáciami. Platformová spoločnosť riadená Úniou z neho čerpá energiu a zdroje na technologický a biologický výskum. Nová spoločnosť je hrdá na svoju vyspelosť a pod taktovkou Rozsievačov mieri k jedinému cieľu: vytvoreniu novej Oázy pre ľudstvo.

Postavy príbehu prežívajú vlastné víťazstvá a prehry: Veterinár Anton sa snaží nájsť zmysel života po strate manželky a syna v dôsledku zemetrasenia Big One. Novinár Leon bojuje s démonmi minulosti a pripravuje sa na tých, ktoré má priniesť budúcnosť. Manu a Lena žijú na pod-poschodiach Platformy 40 a poslušne sa zaradili do spoločnosti. Manu sa presadil ako platformový inžinier, Lena ako biologička. Avšak jej dedičstvo z minulosti nerozvíja iba predstavivosť ich syna Nika. Môže znamenať hrozbu pre nový systém, ktorý robí všetko pre to, aby sa na ekocídu, spáchanú ľudstvom, zabudlo.

Moje dojmy:

Vďaka vydavateľstvu enribook sa mi dostala do rúk kniha Antropocén: Projekt oáza. Kniha patrí do žánru postapokalypticky román ,priznám sa že tieto žánre nečítam často ale tento ma zaujal tak som sa rozhodla si ho prečítať. Ak ste fanúšikom tohto žánru rozhodne vám knihu dávam do pozornosti. Počas čítania ma neminuli rôzne komplikácie ako čítacia kríza a kríza s toho všetkého čo sa deje no knihu som nakoniec úspešne dočítala a hodnotím ju ako dobre napísané dielo.

Hlavných postáv tu máme niekoľko. Veterinár Anton ktorý po rodinnej tragédii hľadá opäť zmysel život. Novinár Leon ktorému robia spoločnosť démoni minulosti a snaží sa bojovať proti ním, zároveň sa pripravuje na budúcnosť. Manu  je platformový inžinier a Lena biologička a nakoniec tu máme ich malého syna Nika ktorý je v tomto príbehu taktiež veľmi dôležitý. Každá spomínaná postava je charakterovo zaujímavá. Svet ktorý sme poznali je minulosťou a tu nám autorka prostredníctvom nových ukazuje ten ktorý tu o pár rokov môže byť. O novom svete čítame nielen z pohľadu dospelých ale aj z pohľadu dieťaťa. Vraciame sa však aj do minulosti kedy existoval svet aký ho poznáme my. Z postáv som si najviac obľúbila malého Nika a jeho mamu Lenu. Záver knihy nám v prípade tejto dvojice čo-to napovedal tak som zvedavá ako to bude pokračovať ďalej ak bude druhý diel lebo mne osobne mi koniec prišiel otvorený. 

Netuším či je to vplyvom udalosti ktoré sa vo svete deje no počas čítania ma neraz nepríjemne zamrazilo. Autorka Viktória Laurent- Škrabalová vytvorila originálny príbeh ktorý je prepracovaný do posledných detailov. Ako som spomínala predtým počas čítania knihy ma navštívila čítacia kríza ale i tak som rada že toto dielo sa mi dostalo do rúk. Opäť sa mi potvrdilo že na Slovensku máme talentovaných autorov ktorý vo vás dokážu vyvolať emócie ako na horskej dráhe.  Antropocén je postapo pri ktorom ma  neraz mrazilo Autorka poukázala touto knihou na veci ktoré sa dejú teraz a o pár rokov nám to môže vrátiť príroda aj z úrokmi. Zvlášť v tomto období to bude zaujímavé čítanie a možno vás donúti zmeniť pohľad na prírodu. Odporúčam

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu enribook



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Peter Kalva-Dedičstvo