Diana Gabaldon-Ledový dech

 Autor:Diana Gabaldon

Názov knihy: Ledový dech 

Séria:Cizinka

Počet strán: 1559

Vydavateľstvo: Knihy Dobrovský v edicii Omega

Anotácia:

Je rok 1772 a v předvečer americké revoluce již vypukla řada povstání. Mrtví muži leží v ulicích Bostonu a v lesích Severní Karolíny hoří srub.

V nastalém chaosu vyzývá guvernér Jamieho Frasera, aby sjednotil zámořské kolonie, které patří Koruně. Jenže Jamie od své manželky ví, že za tři roky vyhlásí kolonie nezávislost. A všichni loajální králi budou buď mrtví, nebo budou muset uprchnout. A pak je tu ještě výstřižek z novin The Wilmington Gazette z roku 1776, který oznamuje smrt Jamieho i jeho příbuzných. Budoucnost rodiny cestující časem vypadá chmurně...

Moje dojmy:

Diana Gabaldon je úspešná autorka série Cudzinka. So seriálom ktorý je vo svete veľmi úspešný mám trochu komplikovaný vzťah, naopak s knihami to mám úplne inak a pred pár dňami som prečítala už šiesty diel tejto série. Každá časť ma svoje čaro no osobne si ma najviac páčili Bubny podzímu a hneď za tým vedie práve Ledový dech. Diana ma vždy vie prekvapiť tým čo si pre čitateľa vymyslí, a v tomto prípade to nebolo inak. Dej je napísaný pútavo a aj keď mi čítanie chvíľu trvalo, rozhodne som sa nenudila.

Ak vás opantal svet Claire a Jamieho tak ako mňa tak vám postavy v príbehu nemusím predstavovať. Hlavné hrdinky Claire a jej dcéra Brianna sú ženy ktoré sú nesmierne odvážne, silne, múdre a keby som sa náhodou ocitla ja v 18 storočí tak pri mojom šťastí a strachu z hadov zomriem na uštipnutie, vyvrtnutie členku z ktorého by bolo nakoniec niečo úplne iné.  Jamie je mužská postava ktorú si nejde neobľúbiť. Pre svoju rodinu by spravil prvé a posledné a tak je to aj v prípade Rogera, milujúci manžel a skvelý otec. Okrem týchto postav som si obľúbila Jamieho synovca Iana. V tejto časti sa objaví mnoho postáv ktoré poznáme už z predošlých kníh. Ale spoznáme i nové vďaka čomu bude dej napínavý. Autorka poukázala opäť v tejto knihe na to aké ťažké to mali ženy v 18 storočí, ženy ktoré liečili ľudí  a boli šikovné a vedeli to s bylinkami tak sa na nich okamžite pozeralo ako na niečo spolčené so zlom. Cez Briannu autorka poukázala na ženy ktoré niečo chceli tvoriť, vymýšľať, nechceli len porodiť 8 deti a zvyšok života stráviť okolo hrnca. Charaktery autorka Diana Gabaldon opísala realisticky.

Ledový dech je kniha o láske v rôznych podobách, o priateľstve, o zrade, odpustení. Nájdete tu aj akciu. Opäť z knihy cítiť že autorka si všetko dôkladne naštudovala. Na každej stránke sa niečo deje a autorka si pre našich hrdinov pripravila veľa prekvapivých situácii. Ak ste túto sériu ešte nezačali čítať a máte radi cestovanie časom kde sa mieša aj romantika tak vám túto sériu rozhodne odporúčam. Ja mám pred sebou ešte dva diely (budúci rok by mala vyjsť najnovšia kniha s tejto série, ak sú moje informácie správne) no už teraz ma dosť láka si príbeh prečítať od znova. Ledový dech odporúčam.




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou