Mariana Zapata-S láskou Lukov

Autor: Mariana Zapata 
Názov knihy: S láskou Lukov 
Počet strán: 470
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:

Kdyby někdo požádal Jasmine Santosovou, aby popsala posledních pár roků svého života jediným slovem, určitě by bylo neslušné. Po sedmnácti letech, bezpočtu zlomených kostí a hoře nesplněných slibů tuší, že se její kariéra krasobruslařky chýlí ke konci. Pak ale přijde nabídka od člověka, kterého si posledních deset let představovala padat pod kola rozjetého autobusu. Možná není pozdě některé věci ještě přehodnotit. Včetně názoru na arogantního idiota Ivana Lukova.



Moje dojmy:

Mariana Zapata nie je meno ktoré ak ste fanúšikom romantiky, obzvlášť slow burn romance neznáme. S láskou Lukov vyšiel nedávno v českom preklade a neskutočne som sa na túto knihu tešila. Prostredie v ktorom sa príbeh odohráva mám veľmi rada a keď mám možnosť  rada si ho v telke pozriem. Mám rada tak isto aj prvú časť Ladové ostrie takže som sa cela natešená pustila do čítania a ako som narazila prvý krát pri knihe Kulti tak história sa opakovala aj tu.


Hlavnou hrdinkou príbehu je Jasmine Santos ktorá by sa svojou povahou hodila skôr na hokej ako na krasokorčuľovanie. Je úprimná a svojská, miestami rozpráva ako dlaždíc. Krasokorčuľovanie je jej život ale poslednú dobu to ide všetko dole kopcom. Všetko sa zmení v momente keď príde ponuka od Ivana Lukova ktorého by najradšej videla pod kamiónom. Títo dvaja sú ako oheň a voda, môže to fungovať alebo to je už dopredu všetko stratené ? Ivan bol skvelý krasokorčuliar, talent ako sa hovorí od boha. Bol charizmatický a všetky ženy s neho išli do kolien. Obaja boli tvrdohlavý a čo si mysleli to aj povedali, zvlášť keď sa rozprávali navzájom. Páčilo sa mi že autorka udržala pomerne dlho tu vzájomnú nevraživosť, postupne ako to však v týchto príbehoch býva však začal tam klíčiť aj iný cit. V knihe sa objavia aj iné postavy. Aj keď to mala Jasmin čo sa týka krasokorčuľovania náročne na svoju rodinu nedala dopustiť. Členovia jej rodiny boli veľmi vtipný ľudia ktorých si nejde neobľúbiť. Máme tu však aj jednu postavu s ktorou Jasmin nemala veľmi dobrý vzťah. Týmto vzťahom autorka poukázala na zlé vzťahy v rodine ktoré si zaslúžia čas nato aby dostali  druhú šancu prípadne to zostane tak ako to bolo predtým.


Na začiatku som spomínala že sa mi s touto knihou stalo to iste čo s Kultim keď som ho čítala prvý krát a tú som mala presne takí istý problém. Do cca strany 140 som s knihou bojovala. Vôbec som sa do príbehu nevedela začítať a možno keby to nebola Mariana tak ju aj odložím. Postupne som sa však do príbehu ponorila a už som knihu ťažko púšťala z ruky. Autorka okrem pomalého budovania vzťahu, získavanie dôvery riešila aj iné témy.Rodinne vzťahy, kariéra, obetovanie sa pre niečo. Mariana Zapata opísala vďaka postave Jasmin aké ťažké a náročne je byť dobrá krasokorčuliarka, koľko toho musíte obetovať aby ste boli úspešná. A niekedy to stojí veľa sĺz a bolesti. Aj keď som s príbehom trochu na začiatku bojovala neľutujem že som si príbeh prečítala a určite to nebolo posledný krát čo som ju mala v rukách. Príbeh je skvelý, usmievate sa miestami ako slniečko na hnoji. Autorka všetko správne vyvážila a ja sa teším na ďalší príbeh. S láskou Lukov odporúčam.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Patrícia Brestovanská -Zotročení vášňou