Igor Šabek-Tanec smrti

 Autor:Igor Šabek

Názov knihy:Tanec smrti 

Počet strán:461

Vydavateľstvo:enribook

Anotácia:

Hlavný hrdina Niko zostal po skončení štúdií bez prostriedkov a strechy nad hlavou. Vďaka náhode zdedil majetok so záhadným pôvodom. O dedičstvo majú záujem osoby s kriminálnym pozadím, pred ktorými sa mu úspešne darí unikať s pomocou kamaráta, ale život mladého muža je plný nezodpovedaných otázok. Ako historik sa rozhodne pátrať po okolnostiach z dávnej minulosti, určujúcich jeho existenciu. Tie ho privedú na Krétu, „ostrov starých tajomstiev“, aby tam spoznal svoj osud.

Kniha Tanec smrti je umne namiešaným koktejlom napätia, tajomna a histórie a určite nesklame ani dobrodružne naladených čitateľov.

Moje dojmy:

Tanec smrti bola kniha s ktorou som po dlhšom čase zvádzala naozaj veľký boj. Keby som si knihu kúpila tak ju bohužiaľ ani nedočítam. Veľmi si vážim ponuku od vydavateľstva enribook ktorý mi knihu zaslali ako recenzný výtlačok, bohužiaľ musím napísať že kniha ma sklamala a nedostala som to čo som očakávala. Myslela som si že kniha bude akčná v tom zmysle že sa hlavný predstaviteľ dostane na Krétu a objaví niečo veľké a po krku mu pôjde nejakí starý pán s chlapíkmi ktorý majú dva metre a za seba nechajú hovoriť svoje zbrane. Dostala som však úplne iný príbeh a som trochu sklamaná.

Hlavný predstaviteľ Niko to vo svojom živote nemá jednoduché. Aj keď je to študovaný muž nemá šťastie. Pretĺka sa životom, okúsi dokonca aj život bezdomovcov. Osud má však pre Nika rôzne prekvapenia a vďaka dedičstvu sa mu otvárajú nove možnosti Získa priateľa ale do života mu vstúpia i ľudia ktorý sa priateliť nechcú. Dedičstvo rozhodne nie je malé a majú on záujem aj iné osoby. Niko bol charakterovo opísaní ako niekto koho určite vo svojom živote poznáte. Bol to dobrák od kosti ale niekedy mi neskutočne liezol na nervy svojou naivnosťou a svojím správaním. V knihe sa objavia postavy charakterovo opísane realisticky čo je rozhodne plusom. 

Tanec smrti je príbeh o mužovi ktorý vo svojom živote nemal toľko šťastia ako iný no vie sa odraziť z dna spoločnosti a chopiť sa šance ktorú mu život ponúkol. Kniha nesie v sebe posolstvo že aj keď máte teraz zlé obodbie,kedy vám nič nevychádza.Kedy nevidíte povestné svetlo na konci tunela vždy sa to môže nakoniec v dobre obrátiť. Ako som spomínala predtým toto posolstvo je veľmi prínosne a dôležite.

Ďalším menším mínusom aspoň pre mňa bol počet strán. Príbeh by kľudne mohol mať o 50 až 100 strán menej. Počas čítania sa mi stalo že som nepochopila čo tým chcel vlastne autor povedať takže to je ďalšie mínus.Tanec smrti bohužiaľ ja odporúčať nemôžem ale ak máte chuť na príbeh zo života tak skúste možno vy sklamaný nebudete.  

Za knihu ešte raz ďakujem vydavateľstvu enribook





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Sarina Bowen a Elle Kenndy Hodnej kluk a Zůstan