Michaela Ella Hajduková-Kráľovná krvi

 Autor:Michaela Ella Hajduková

Názov knihy:Kráľovná krvi

Počet strán:383

Vydavateľstvo:Motyľ

 Anotácia:

 Jednej noci neďaleko Čachtického hradu zachráni mladá Cigánka Darvulia život šľachtickej dievčine. Ani jedna z nich netušila, že sa ich cesty opäť spoja. Na dlhý čas. Darvulia patrí k spoločnosti komediantov, no vyzná sa v tajoch bylín i liečenia ako málokto a to je dôvod, prečo ju grófka Erzsébet Báthoryová chce stoj čo stoj do svojich služieb. Darvulia však ovláda nielen oheň, ale aj čosi, čím sa ženy zaoberať nesmú. V temniciach grófky tečie krv a za jej chrbtom sa dejú veci, o ktorých nemá ani potuchy. Intrigy, politika, nenávisť... Po smrti manžela sa stáva ohromne bohatou vdovou a krvavé potoky z jej hradov vyvrú na svetlo sveta.

Mocná, rozhodná a inteligentná žena? Krutá a prchká majiteľka panstiev a poddaných? Alebo krvilačný démon, sadistická beštia a sériový vrah? Pravda ostáva ukrytá v žalároch a svetlách sviec, v krvi a smrti.

 

Moje dojmy:

Michaela Ella Hajduková patrí medzi moje obľúbené autorky a na knihu Kráľovná krvi som sa neskutočne tešila.Dôvod je prostý , Bathory, žena ktorá bola sadistka, ktorá vraj, ako som sa dozvedela vykonávala okultné rituáli a ktorá bola voči slúžkam nesmierne krutá.Toto všetko sú fakty ktoré poznáme. Ešte predtým ako to uzavreli som mala možnosť prejsť sa podzemím ktoré ústilo až do samotného Čachtického hradu a teda dva krát mi tam nebolo príjemne  pri predstave veci o ktorých som vedela. Teraz by som sa tam znova rada vrátila pretože Miška mi všetky tieto známe fakty zbúrala a ja sa na Erzsébet Báthory dívam inak. 

Erzébet bola nesmierne silná a múdra žena. Bola možno navonok chladná ale v dobe mužov ktorý rozhodovali aj kedy sa môžete nadýchnuť to nemohlo byť inak. A prekvapujúce pre mnohých, v hlave mala aj rozum a vedela ho používať. Mala nesmierne blízko k bylinkám a k liečiteľstvu a toto bola kombinácia ktorá sa nie každému páčila. Dôležitou postavou tohto príbehu je aj Darvulia ktorú s grófkou spojil osud a vzniklo medzi nimi niečo čo nie je až také bežne. Autorka nám v tejto knihe ukázala úplne inú Bathory ako ju poznáme. Neraz som si povedala: Hm toto znie logický, hm toto môže byť aj pravda. Po celý čas čítania tohto príbehu sa mi v hlave rojilo asi milión otázok a rada by som dostala odpovede :D  Ako som písala predtým, Erzsébet bola múdra a obdivovala som ju zato aká bola, ako sa nedala zlomiť, ako bola ochotná pomôcť tomu kto to potreboval. Nechcem už nič viac písať ale ak vy patríte medzi ľudí ktorý poznajú príbeh o krvavej grófke tak si prečítajte túto knihu a vedzte že chrobáčik pochybenia či je to naozaj tak sa objaví.

 
Budem sa opakovať ako veľa krát pri knihách od tejto autorky ale opäť s tohto príbehu cítiť že si Miška Hajduková život grófky dostatočne naštudovala. Na konci nájdete doslov čo je pravda,prípade čo je vymyslené pre príbeh. Kniha je pre mňa top tohto roku a to asi hovorí za všetko. V tejto knihe nájdete lásku, intrigy a  liečiteľstvo. Je plná emocii rôzneho druhu. Zažijeme s grófkou šťastné i menej šťastné okamihy,pády i vzlety. Všetko. Kráľovnú krvi odporúčam.  
 
Za knihu ďakujem ešte raz samotnej autorke


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Peter Kalva-Dedičstvo

Peter Petterson-Vietor Severu-Stratený kalich

Sarina Bowen a Elle Kenndy Hodnej kluk a Zůstan